Ohm

Καταραμένα Στιγμιότυπα Και Τέτοια

Ποια είναι η φάση αυτή τη στιγμή ξέρωγω Φεβρουαρίου 2, 2010

Filed under: Διάφορα — Θρώγκος @ 1:14 πμ

Φιλινάδες, φιλινάδοι,

με προβληματίζουσι διάφορα. Η χώρα στην οποία ζούμε είναι ιδιόμορφη και περίεργη: ποτέ δεν πέρασε φάση βιομηχανικής επανάστασης κιέτσι, σκάλωσε για πάντα στον πρωτογενή τομέα, και μετά ανέπτυξε άγρια τον τριτογενή της, σε βαθμό που να μην μπορεί να επιβιώσει χωρίς εξωτερική βοήθεια (βέβαια, να μου πείτε, ποια χώρα θα επιβίωνε αν βρισκόταν ολομόναχη στον κόσμο;).

Το άλλο της κακό είναι ότι ενώ είναι συνέχεια στην τσίτα να ομοιάσει στη Δυτική Ευρώπη, επικαλείται την ιστορική της ανωτερότητα απέναντι σε οποιαδήποτε χώρα με το επιχείρημα «Όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες εσείς κρεμιόσταν απ’ τα δέντρα.» Η σχιζοφρενική της εθνική αφήγηση από τη μία επικαλείται την αρχαία ελλάδα, τη φιλοσοφία, τη δημοκρατία και τον ορθολογισμό και από την άλλη επικαλείται το βυζάντιο, τας αγίας γραφάς, το αυτοκρατοριλίκι και τον θρησκευτικό ανορθολογισμό. Φυσικά, όποτε τηνε βολεύει το καθένα.

Δεν κατάφερε ποτέ να περάσει όλη μαζί τον Μοντερνισμό. Γι’ αυτό το λόγο βλέπουμε όλους τους πολιτικάντηδες να μιλάνε για «ανάπτυξη», «πρόοδο», «πρωτοπορία», «τομές» και όλοι τους να επικαλούνται τον «πατριωτισμό των Ελλήνων», το «ελληνικό έθνος», και τα «χρηστά ήθη»! Λες και δεν καταλαβαίνουν ότι πρόοδος=>ορθολογισμός=>ρήξη με το (ανορθολογικό, εθνικό, θρησκευτικό, τοπικιστικό, σεξιστικό, καταπιεστικό) παρελθόν!

Τι θα ήταν πραγματική πρόοδος, μάγκες; Απομυθοποίηση της εθνικής αφήγησης. Αλλαγή όλων των βιβλίων ιστορίας στα σχολεία προς το πιο φαινομενικά αντικειμενικό (το πιο αληθές), την απομάκρυνση κάθε εθνικιστικού ή πατριωτικού ψέμματος από την εκπαίδευση, την αλλαγή του Συντάγματος και των νόμων όπου αναφέρεται το ελληνικό έθνος ως κάτι άχρονο και δεδομένο ανέκαθεν. Ιδεολογικό, κριτικό κυνήγι μαγισσών προς τους εθνικιστές. Αναγνώριση, στήριξη και υποστήριξη κάθε μειονότητας που υπάρχει στην ελλάδα, από Αλβανούς μέχρι Πομάκους μέχρι Εβραίους μέχρι Σενεγαλέζους. Δημιουργία πολυπολιτισμικών σχολείων, πολιτιστικών κέντρων και επίσημων θεσμών αντιπροσώπευσης των μειονοτήτων (αφού ντε και καλά χρειαζόμαστε θεσμούς). Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, με ομοφυλόφιλους καθηγητές. Ιδεολογικό, ντροπιαστικό και στιγματιστικό κυνήγι του σεξιστικού λόγου.

Αν υπάρχει περίπτωση να μπορεί κανείς να πει ότι είναι «Έλληνας», θα πρέπει πρώτα να έχει γνωρίσει τόσο καλά τον πολιτισμικό Άλλο, που να μπορεί να ξεχωρίσει ποια χαρακτηριστικά του Εαυτού υπάρχουν από μόνα τους, χωρίς να ετεροκαθορίζονται σε σχέση με τον Άλλο. Και αυτό πιστεύω ότι είναι (δεδομένα) αδύνατο. Πρέπει να το χωνέψουμε: τα χρηστά ήθη είναι η καταπίεση των ελευθέρων ηθών. Ο Έλληνας είναι η εξόντωση του ξένου. Ο ορθόδοξος χριστιανισμός είναι η εξόντωση του αλλόθρησκου. Η αρρενωπότητα είναι ο αποκλεισμός του θηλυκού στοιχείου.

Με άλλα λόγια ο Χρηστά Ηθικός Έλλην Ορθόδοξος Χριστιανός Άνδρας είναι ο θάνατος της Ηθικά Προοδευτικής Ξένης Αλλόθρησκης Γυναίκας.

είπε ο Θρώγκος και πήγε για μια σοβαρή δουλειά στην τουαλέτα.

Advertisements
 

7 Responses to “Ποια είναι η φάση αυτή τη στιγμή ξέρωγω”

  1. drogos Says:

    ena kai mono … mporeis na mou steileis apo poy vgenei kai ti simenei o throgos ?

  2. Θα σου πω, αλλά μετά θα πρέπει να σε σκοτώσω.

  3. η λογική των αντιθέτων δε νομίζω ότι βγάζει σε ασφαλή συμπεράσματα. Δλδ το ότι το παγωτο βανίλια είναι το αντίθετο από το παγωτό σοκολάτα, δε σημαίνει ότι εάν το παγωτό σοκολάτα σε παχαίνει το βανίλια σε αδυνατίζει

  4. Phevos Says:

    to pagoto vanilia apo pote einai anti8eto ap to pagwto sokolata. gia mena px to anti8eto apo ena pagoto sokolata einai mia tsirla me dilitirio, pou a’ se ahdiazei b’ se skotwnei.

  5. pepper ann Says:

    Αλό.
    Συμφωνώ ότι το να λες ότι είσαι Έλληνας, άντρας, στρέητ, ορθόδοξος κλπ είναι ετεροκαθορισμός και ότι όταν το λες, αυτόματα διαχωρίζεις τον ευατό σου από όλους όσους δεν αυτοορίζονται με τον ίδιο τρόπο. Αλλά νομίζω ότι το ίδιο είναι και να λες ότι είσαι Πομάκα, λεσβία, γυναίκα. Και αυτό ετεροκαθορισμός είναι. Είναι να σαν να ψάχνεις να βρεις πράγματα που σε χωρίζουν με τον άλλο, αντί να ψάχνεις να βρεις τι σε ενώνει.
    Απλά όσο παράλογο μου φαίνεται το να θέλει κάποιος να χωρέσει σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω ταυτότητες(του Έλληνα, του άντρα κλπ), αλλό τόσο παράλογο μου φαίνεται να νιώθει κανείς ότι χωράει καλύτερα σε κάποια εναλλακτική ή μειονοτική ταυτότητα
    (Πομάκοι, γκέυ, γυναίκα).
    Αν δεν νιώθεις ούτε Έλληνας ούτε Πομάκος, ούτε άντρας ούτε γυναίκα, ούτε γκέυ ούτε στρέητ?
    Τότε τι σε ενώνει με τον άλλον?

  6. Phevos Says:

    πεπεραν, το θέμα είναι να σκεφτούμε ότι υπάρχουν πράγματα που μας ενώνουν πέρα από τις (ετεροκαθορισμένες) ταυτότητες. και το κυρίως σημείο γι αυτή την επαφή δε μπορεί να γίνει παρά στη συλογικοποίηση του βιώματος. το βίωμα ως καταπιεζόμενων υποκειμένων από διαφορετικές θέσεις η καθεμία και ο καθένας. Οι διαφορετικές ταυτότητες που αναφέρεις, είναι κατασκευές συγκεκριμένων μηχανισμών/θεσμών εξουσίας, έτσι ακόμη κι όταν είμαστε κριτικοί απέναντι στις ίδιες τις ταυτότητες σαν οντολογικές/ουσιώδεις κατηγορίες δε μπορούμε να αγνοήσουμε τον τρόπο που ιστορικά στοιχειοθετούν τη καταπίεση συγκεκριμένων ομάδων. και μέχρι ενός βαθμού δε μπορούμε να αγνοήσουμε τον τρόπο που αυτές οι ομάδες δυναμώνουν τη φωνή τους ακόμη κι αν αυτό γίνεται με ουσιοκρατικό τρόπο γιατί έτσι θα ήταν σα να στηρίζαμε τους κυρίαρχους λόγους που τις θέλουν στο περιθώριο. με λίγα λόγια στηρίζουμε τις φωνές που έχουν σβηστεί βίαια απ το πεδίο των κυρίαρχων λόγων, στοχεύοντας στην ανάδειξη πολλών διαφορετικών, αρκετά αβέβαιων, αλλά πολιτικά προσανατολισμένων ταυτοτήτων, δημιουργώντας τη συνθήκη για την ίδια τη κατάργησή τους. στηρίζουμε δηλαδή τις φωνές που πνίγονται γιατί αφενός μέσα από την ανάδυσή τους θα φανεί και η σαθρώτητα των μεγάλων ταυτοτικών μύθων, και αφετέρου αυτή ακριβώς η ανάδειξη εναλακτικών αφηγήσεων θα κάνει τη ζωή των υποκειμένων που τις εκφέρουν βιώσιμη και πολιτισμικά διανοητή.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s