Ohm

Καταραμένα Στιγμιότυπα Και Τέτοια

Φαινομενολογία του Δεκέμβρη Δεκέμβριος 4, 2009

Filed under: παράνοια — Θρώγκος @ 7:45 μμ

Ας δεχτούμε πως ο Δεκέμβρης ήταν ένα γεγονός, η μάλλον μία σειρά από γεγονότα που συνέβησαν το συγκεκριμένο μήνα του 2008 μετά τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Αν δεχτούμε πως τα γεγονότα αυτά πράγματι υπήρξαν, ως πραγματικά αντικείμενα (η μάλλον σχέσεις και κινήσεις αντικειμένων) τότε μπορούμε να διατυπώσουμε κάλλιστα την άποψη πως «Αυτά που εμείς εκλαμβάνουμε ως γεγονότα του Δεκέμβρη, δηλαδή τα φαινόμενα, αντιστοιχούσαν σε κάποια πραγματικά γεγονότα που συνέβαιναν εκείνη τη στιγμή». Δεχόμαστε λοιπόν πως ο Δεκέμβρης πραγματικά συνέβη.

Εάν δεχτούμε πως ο Δεκέμβρης πραγματικά συνέβη, και πως υπήρχε εκείνη την περίοδο μια σειρά αντικειμένων και σχέσεων μεταξύ αντικειμένων που επιδρούσε πάνω στις αισθήσεις μας, τότε μπορούμε επίσης να συμπεράνουμε πως ο κάθε ένας μας, ως διαφορετικό υποκείμενο, λόγω αποβλεπτικότητας αντιληφθήκαμε με διαφορετικό τρόπο εκείνα τα γεγονότα. Επειδή όμως δεν μπορούμε ποτέ να απαλλαχθούμε από την ρυπαρή αποβλεπτικότητα, μπορούμε να συμπεράνουμε πως α) Δεν υπάρχει αντικειμενικός πραγματικός Δεκέμβρης β) Δεν υπάρχει αντικειμενικός  φαινομενικός Δεκέμβρης. Το πρώτο τεκμηριώνεται καθαρά φιλοσοφικά – το δεύτερο τεκμηριώνεται άψογα αν ψάξετε στο πλούσιο ίντερνετ για αντικειμενικά στοιχεία όπως: πόσοι τραυματίστηκαν, πόσοι χτυπήθηκαν, τι μαγαζιά σπάστηκαν, πόσος κόσμος μαζευτόταν κάθε μέρα, πού μαζευτόταν, τι ακριβώς κάηκε, τι όχι κτλ. Με λίγα λόγια, σε μια πραγματικότητα που εξ’ ορισμού της δεν υπάρχει από μόνη της,  αλλά παράγεται από την σχέση μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου, δεν μπορεί να υπάρχει συμφωνία, επειδή το υποκείμενο (εξ’ ορισμού επίσης) πάντα θα διέπεται από αποβλεπτικότητα.

Σε κάθε ανάλυση που διαβάζω στο ίντερνετ για το Δεκέμβρη, δεν μπορώ παρά να φαντάζομαι σε κάθε πρόταση ένα «για μένα» να ίπταται και να επιβάλλεται στα πάντα. Ένα «για μένα» που αρνείται την παρουσία του, που προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από αριθμούς, ορθολογικές αναλύσεις και λογικές σχέσεις. Περισπούδαστοι αρθρογράφοι λυμαίνονται το ίντερνετ, προσπαθώντας να στηρίξουν καπιταλιστικές, κρατιστικές και παρόμοιες αντιλήψεις με τρόπο ορθολογικό και επιστημονικοφανή, νομίζοντας πως γράφουν αντικειμενικότητες – κείμενα που στέκουν λογικά, όπως λογικά έστεκε και στην εποχή της η αντιμετώπιση της ομοφυλοφιλίας ως ψυχική ασθένεια. Λογικά έστεκε και στην εποχή της η φιλοσοφία του Λάιμπνιτς που διετείνετο πως το σύμπαν υπάρχει διότι το παρακολουθεί ο (πανθ’ ορών) Θεός, τουλάχιστον όμως αυτός είχε τη δικαιολογία ότι ζούσε στον 17ο αιώνα. Οι υπόλοιποι καλύτερα να συμφιλιωθούν με την υποκειμενική τους φύση, αλλιώς θα τους φάει το πτώμα ο μεταμοντερνισμός.

Υ.γ.:Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω πως αυτά που λέω έχουν κάποια σχέση με την αντικειμενική πραγματικότητα. Για να μην παρεξηγούμαστε.

Advertisements
 

2 Responses to “Φαινομενολογία του Δεκέμβρη”

  1. Phevos Says:

    ο καθένας η καθεμία το καθένα.
    έχουμε κι εμείς βίωμα Δεκέμβρη κι ας μην είμασταν παρούσες
    ουφ

  2. Than Says:

    I filosofia kanei kako sti pragmatikotita!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s