Ohm

Καταραμένα Στιγμιότυπα Και Τέτοια

Αντισημιτισμός και σιωνισμός Ιουλίου 8, 2009

Filed under: Παρακριτική — Θρώγκος @ 6:11 μμ

Τι είναι ο σιωνισμός; Είναι ένα πολιτικό κίνημα με θεολογικές και ιστορικές βάσεις (Βίβλος, Γη της Επαγγελίας κ.ο.κ.) το οποίο αναπτύχθηκε διεθνώς τον περασμένο κυρίως αιώνα με απώτερο σκοπό την ίδρυση ενός Ισραηλινού κράτους στην Παλαιστίνη. Προπολεμικά, θα μπορούσε να ενταχθεί στην σωρεία «πολιτικών» εθνικιστικών κινημάτων ανά την Ευρώπη (βλ. Εθνικοσοσιαλισμός, Μεγαλοϊδεατισμός, Νεότουρκοι κ.τ.λ.) με μια παραπάνω θεολογική δόση λόγω του γεγονότος ότι οι Εβραίοι είχαν περισσότερο θρησκευτικούς παρά φυλετικούς/γλωσσικούς δεσμούς (βλ. Yiddish, Ladino, φυλετική διαίρεση μεταξύ Εβραίων). Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αν λάβουμε υπόψιν μας τον αντισημιτισμό, ο οποίος φυσικά δεν αρχίζει ούτε τελειώνει στη ναζιστική Γερμανία, αλλά έχει «παράδοση» αιώνων στον δυτικό κόσμο.

Αντισημιτισμός μπορεί να θεωρηθεί και η γελοιογραφική και γενικευτική εικόνα του Εβραίου ως τοκογλύφου, τσιγκούνη που πίνει το αίμα του λαού, που είναι στα όρια του γραφικά αθώου, αλλά και η συστηματική δίωξη των Εβραίων για διάφορους λόγους ανά την Ευρώπη, είτε επίσημα είτε ανεπίσημα και εκβιαστικά (βλ. εξορία των Εβραίων από την Ισπανία και την Αγγλία και αυθόρμητα αντισημιτικά πογκρόμ από εξαγριωμένους όχλους αντίστοιχα). Κάποια περίεργη ιστορική ειρωνία θέλει το μίσος εναντίον των Εβραίων να υπάρχει διαχρονικά εδώ και 2000 χρόνια σε διαφορετικές συνθήκες και από  διαφορετικούς λαούς, κάτι το οποίο δε συμβαίνει με κανένα άλλο «λαό» ή εν πάσει περιπτώσει θρησκευτική/γλωσσική/φυλετική ομάδα. Για μια διαχρονική ανάλυση του αντισημιτισμού δείτε εδώ, στα καταγώγια του terminal 119, του πράκτορα της Σιών. Αυτό το διαχρονικό και διαπολιτισμικό μίσος, σε συνδυασμό με συστηματικές λεηλασίες, διωγμούς και προπηλακισμούς ήταν που οδήγησε τους Εβραίους της εξορίας να ξανασκεφτούν τον κατεργάρη παππού Μωυσή και κάτι κουτσομπολιά που ακούγονταν για Γη της Επαγγελίας.

Σίγουρα δεν ήταν παντού έτσι όμως: ένα ιδανικό παράδειγμα αρμονικής πολυπολιτισμικής συμβίωσης ήταν η Θεσσαλονίκη, αυτή η σύγχρονη κοιτίδα του ελληνορθοδοξολαϊκοεθνικισμού, έτσι όπως εκφράζεται από ανιστόρητους πολιτικούς και ανεπιστημόνητους παπάδες. Πριν έρθει λοιπόν ο Βενιζέλος και Ο Α’ Παγκόσμιος και της αλλάξουν τα φώτα, η Θεσσαλονίκη κατοικείτο ισαρίθμως από Οβραίους, Χριστιανούς και Μουσουλμάνους, και από κάμποσους Φράγκους, ή αν θέλετε με φυλετικούς όρους, από Έλληνες, Ισπανοεβραίους, Τούρκους, Αλβανούς, Σλαβόφωνους, Βούλγαρους, Γάλλους, Ιταλούς, Ισπανούς και γενικότερα κάθε καρυδιάς καρύδι με την καλή έννοια. Στο χάος της μεσαιωνικά χτισμένης πόλης υπήρχαν εβραϊκές γειτονιές, φραγκομαχαλάδες, η κυρίως μουσουλμανική Άνω Πόλη και οι χριστιανικές συνοικίες – κανένα όμως γκέττο. Δεν είναι τυχαίο που ο σιωνισμός ποτέ δεν άγγιξε τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, καθώς ένιωθαν την πόλη ως πραγματικό τους σπίτι και μάλιστα την αποκαλούσαν «Μητέρα του Ισραήλ».

Η ιδιαιτερότητα του σιωνισμού ως εθνικιστικού/λυτρωτικού/θεολογικού κινήματος λοιπόν έγκειται στο γεγονός ότι η υλοποίησή του ήταν μια άμεση ανάγκη της εβραϊκής διασποράς, λόγω των διαχρονικών διώξεων που υφίστατο σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, με λίγες εξαιρέσεις όπως η Οθωμανική Αυτοκρατορία. Αν και είμαι αντίθετος με κάθε μορφής εθνικισμό ή θρησκεία, δεν μπορώ παρά να αναγνωρίσω την ιστορική αναγκαιότητα που υπήρχε για τη δημιουργία ενός ασφαλούς μέρους όπου θα μπορούσαν να κατοικούν οι Εβραίοι χωρίς να κινδυνεύουν από διώξεις, πολύ περισσότερο από την ανάγκη δημιουργίας ενός «Ελληνικού» κράτους για τους «Έλληνες» που κατοικούσαν στο Οθωμανικό κράτος, οι οποίοι αντί να επαναστατήσουν για μια καλύτερη κοινωνία επαναστάτησαν για μια φυλετικά καθαρή, ελληνική κοινωνία ως συνέχεια του ένδοξου Βυζαντίου και της χλέπας του Πλάτωνα, που αποδείχθηκε ένα μάτσο σκατά στη συνέχεια (βλ. σήμερα).

Η ιδιαιτερότητα αυτή του αντισημιτισμού ως «μίσος προς μια θρησκευτική/φυλετική ομάδα» και του  σιωνισμού ως αντίδραση σε αυτό το μίσος επιτάθηκε τα μάλα από το αποκορύφωμα του αντιεβραϊκού μένους, το γνωστό μας Ολοκαύτωμα. Η ιδιαιτερότητα της γενοκτονίας αυτής που λέγεται Ολοκαύτωμα έγκειται στην συστηματικότητα και αποτελεσματικότητα των δολοφονιών, στον μαζικό τους χαρακτήρα και στην αιτολόγησή τους: οι Εβραίοι έπρεπε να πεθάνουν επειδή ήταν Εβραίοι. Και μάλιστα όχι μόνο αυτοί που ήταν Εβραίοι στη θρησκεία, αλλά και όσοι είχαν Εβραίους προγόνους, συγγενείς κ.ο.κ. Δεν τους έσωζε ούτε το να αλλαξοπιστήσουν, ούτε το να απαρνηθούν τον Εβραϊσμό τους με κάποιο τρόπο, γιατί για το ναζιστικό καθεστώς ο σπόρος τους που έπρεπε να εξαλειφθεί από προσώπου γης. Με κάποια επιφύλαξη, μπορώ να πω πως καμία άλλη γενοκτονία (π.χ. Αρμενίων) δεν έγινε με καθαρά φυλετική αιτιολόγηση, παρά γίνονταν για απώτερους στρατιωτικούς, πολιτικούς και επεκτατικούς λόγους. Στην παγκόσμια ιστορία του εθνικισμού και των φυλετικών διακρίσεων υπάρχουν υποδουλώσεις, βασανισμοί, λεηλασίες, βανδαλισμοί, δολοφονίες, βιασμοί και κάθε είδους βαρβαρότητες λόγω διαφορετικής «φυλής», αλλά ποτέ δεν επιχειρήθηκε η συστηματική εξόντωση μιας τέτοιας «φυλής» επειδή είναι αυτό που είναι.

Γι’ αυτούς λοιπόν τους λόγους υπάρχει σήμερα το κράτος του Ισραήλ και κάνει τα εγκλήματα που κάνει εις βάρος των ίδιων των Εβραίων (ως μιλιταριστικό κράτος) και των γηγενών Παλαιστινίων (ως σφαγέας άνευ όρων). Η κτηνώδης συμπεριφορά του κράτους του Ισραήλ, με ή χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των Ισραηλινών μπορεί να είναι αποκρουστική, βάρβαρη, ανθρωποκτόνα και βουτηγμένη στο αίμα όσο δεν πάει, ίσως και στα όρια της γενοκτονίας, αλλά δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ναζιστική. Δεν υπάρχει η ιδεολογία ότι οι Παλαιστίνιοι πρέπει να εξοντωθούν επειδή είναι Παλαιστίνιοι, αλλά είναι περισσότερο μια άκρατη επεκτατικότητα, μια θρασυδειλία (εάν λάβουμε υπόψιν την μηδαμινή στρατιωτική ισχύ των Παλαιστινίων), και μια βεντέτα με τους Παλαιστίνιους (ιντιφάντα) που έχει ως γενεσιουργό αιτία της τον μιλιταρισμό του Ισραηλινού κράτους και την ανικανότητα των ίδιων των Ισραηλινών να αντιταχθούν σε αυτό, όχι μόνο ως πολεμικό επεκτατικό κράτος, αλλά ως κράτος αυτό καθεαυτό.

Εν συνόψει, καλό θα ήταν να μην μπερδεύουμε τις πούτσες με τις βούρτσες.

Advertisements
 

17 Responses to “Αντισημιτισμός και σιωνισμός”

  1. Νομιζω οτι κατι εφαγες στο Γρηγορη που ειναι διπλα στην Πάντειο.
    Αλλα επειδη παω πιο συχνα στο Ισραηλ απο οτι στη Γερμανια θα σου πω οτι οι κοινωνικες διακρισεις μεταξυ Ασκεναζιμ και Σεφαρδιμ ειναι χειροτερες απο οτιδηποτε θα μπορουσε να σκεφτει ο Χιτλερ.
    Χεσε τους παλαιστινιους. Το προβλημα στο Ισραηλ ειναι εσωτερικό.

  2. Έχω φάει μια φορά κάτι από τον εν λόγω Γρηγόρη, ένα θεσπέσιο σάντουιτς με κάτι μορταδέλες και τέτοια πράγματα. Νίκη στους Σεφαρντίμ

  3. Phevos Says:

    το παιδί μας έπαθε τέρμιναλ

  4. Εγω δεν είπα ότι ο αντισιωνισμός είναι αντισημιτισμός, νταξ;

  5. Abravanel Says:

    Εγω δεν είπα ότι ο αντισιωνισμός είναι αντισημιτισμός, νταξ;

    Κοίτα, ο phevos μπορεί να πιστεύει σε «έβρισε» αλλά για εμένα οι terminal119 αποτελούν οτι καλύτερο υπάρχει στην Ελλάδα σήμερα.

    Οχι γιατί υποστηρίζουν το κράτος του Ισραήλ, γιατί απλά ΔΕΝ το υποστηρίζουν. Αλλά γιατί αρνούνται να δεχτούν οτι οι απόπειρες εμπρησμού συναγωγών, βεβηλώσεις νεκροταφείων και πολλά ακόμα γίνονται από ειλικρινή διεθνιστική αλληλεγγύη. Καλύτερο παράδειγμα αποτελεί η πορεία αλληλεγγύης για τους φυλακισμένους στην Λάρισα τον Ιανουάριο του ’09 όταν αριστεροί διαδηλωτές προσπάθησαν να προκαλέσουν ζημίες στην συναγωγή της πόλης και οι τερμιναλ, που συμμετείχαν στην πορεία, τους απέτρεψαν. Βέβαια οι ανησυχίες των υπόλοιπων διαδηλωτών περιορίζονταν στους μισητούς εβραίους και αδιαφορούσαν για τις αντισημιτικές συγκεντρώσεις της Χρυσής Αυγής, την ίδια μέρα, που κατέληξαν σε βανδαλισμό του μνημείου του Ολοκαυτώματος.

    Δεν είναι τυχαίο που ο σιωνισμός ποτέ δεν άγγιξε τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, καθώς ένιωθαν την πόλη ως πραγματικό τους σπίτι και μάλιστα την αποκαλούσαν “Μητέρα του Ισραήλ”.

    Από εκεί και πέρα έχεις δίκιο όταν αναφέρεις την περιορισμένη απήχηση που είχε ο σιωνισμός στην Θεσσαλονίκη, (ακόμα και οι ίδιοι οι σιωνιστές στην Θεσσαλονίκη ήταν αναγκασμένοι να περιορίζονται σε μια αναβίωση του «έθνους» και όχι στην μετανάστευση). Ο σιωνισμός έπιασε τόπο με την αντισημιτική πολιτική που ακολούθησε ο Βενιζέλος μετά την άφιξη των προσφύγων το 1923 και οδήγησε στο Πογκρόμ του Κάμπελ. Τότε έφυγαν από την πόλη πολλές χιλιάδες εβραίοι σαλονικείς προς μεγάλη ικανοποίηση πολλών χριστιανών συμπολιτών τους που τότε δεν είχαν κανένα πρόβλημα με το υπο ίδρυση κράτος του Ισραήλ.

    Οπως λέει και ο Αμος Οζ: πριν το Β’ΠΠ κυριαρχούσαν οι κραυγές «Εβραίοι ξεκουπιστείτε στην Παλαιστίνη». Σήμερα κυριαρχούν οι κραυγές «Εβραίοι, ξεκουμπιστείτε από την Παλαιστίνη.» Αποφασίστε!

  6. Abravanel, η συζήτηση ήταν ειρωνική, κι εγώ συμφωνώ σε πολλά πράγματα με τους τέρμιναλ και τους παραδέχομαι στην πλειοψηφία των επιχειρημάτων τους 😉

  7. Phevos Says:

    *κάθε άλλο παρά «βρίσιμο». αγαπάμε τέρμιναλ

  8. Abravanel Says:

    Ντροπή μου τότε – σόρρυ 🙂

  9. omadeon Says:

    Pολύ καλό ποστ,
    και -ιδίως- για πληροφόρηση όσων αγνοούν κάποια δεδομένα, π.χ. το γεγονός ότι ο ναζιστικός αντισημιτισμός είχε αποκλειστικό στόχο τη ράτσα / φυλή.

    Αν ήταν «μόνο θρησκευτικός διωγμός» (όπως νόμιζε ένας φίλος μου) ΔΕΝ θα στόχευε π.χ. την πλήρη και κυριολεκτική εξόντωση της Εβραϊκής φυλής αλλά την… αλλαγή της πίστης τους. Ετσι θα γλύτωναν την εξόντωση και αρκετοί Εβραίοι βέβαια, π.χ. όσοι είχαν φροντίσει να ασπαστούν το χριστιανισμό. Ομως οι ναζί σε τέτοια ζητήματα δεν έπαιρναν χαμπάρι τίποτε. Ούτε υπήρχε περίπτωση Εβραίος να εξαιρεθεί από το γενικό διωγμό, παρά μόνο προσωρινά, με σαφή όρια ή ανταλλάγματα, π.χ. την υποστήριξη προς το τρίτο Ράίχ κάποιων οργανωμένων σιωνιστών που είχαν όραμα τη Γη της Επαγγελίας, κλπ.
    Εβραίος που βαφτίστηκε καθολικός εθεωρείτο… ακόμη πιο επικίνδυνος, από τους ναζί.

    Εν πάσει περιπτώσει, πολύ καλό ποστ –
    (κι ευχαριστώ που εκφράσατε την δική σας καλή γνώμη για το δικό μου στο buzz).

  10. pornetry Says:

    Σε κάθε αυτοκρατορία-παγκόσμια οικονομική δύναμη (όπως θες πες το) προκύπτουν κάποιες εθνότητες που αναλαμβάνουν τα οικονομικά ηνία. Υπάρχουν πάμπολλα ιστορικά παραδείγματα: Έλληνες-Αίγυπτος και εμπόριο βαμβακιού, Τούρκοι-Αρμένιοι και εμπόριο χρυσού/τραπεζικό σύστημα, Ναζί-Εβραίοι.

    Θέλω με αυτό να σου αποδείξω όχι ότι δεν έγιναν φοβερά και τρομερά κτηνώδη πράγματα έναντι των Εβραίων κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος αλλά πως η βάση της εξολόθρευσης δεν είναι φυλετική. Με άλλα λόγια δεν «έπρεπε να πεθάνουν επειδή ήταν Εβραίοι».

    Φιλικά

    • Abravanel Says:

      Οι εβραίοι της Πρέβεζας που ήταν πλανόδιοι έμποροι ή οι εβραίοι της Κατερίνης που ήταν σιδηρουργοί είχαν τα ηνία της γερμανικής ή ελληνικής οικονομίας;

      Δηλαδή η εξόντωση των γερμανών προτεσταντών γιατί είχαν ένα γονιό εβραίο και αυτοί είχαν αλλάξει θρήσκευμα θεωρείς δεν οφείλονταν σε θρησκευτική βάση;

      Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες παραδείγματα για το γεγονός οτι οι εβραίοι εξοντώθηκαν για αυτό που ήταν και όχι για αυτό που έκαναν.

      • pornetry Says:

        Μα προφανώς και η στόχευση ήταν συλλογική για να είναι και λειτουργική, η αφορμή όμως δόθηκε από οικονομικά κίνητρα.

        Φιλικά

      • pornetry Says:

        Έγραψα παραπάνω η αφορμή, εννοούσα η αιτία.

  11. omadeon Says:

    Δείγματα σύγχρονων εκδηλώσεων ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ αντισημιτισμού, στην Ελλάδα ΤΩΡΑ, βλέπουμε παντού.

    Π.χ. δείτε την αφήγηση του (συκοφαντημένου σαν σιωνιστικού) “terminal 119″
    http://www.terminal119.gr/show.php?id=454
    ….με την οποία συμφωνώ σε ΟΛΑ, πλην… των ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΝ “αρχών” που εκφράζει πολύ αργότερα, στην τελευταία του παράγραφο (με την οποία έχω ΕΝΤΟΝΕΣ διαφωνίες).
    Οι συντάκτες αυτού του κειμένου έχουν δει ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ αντισημιτισμό, προφανώς, ώστε… ΛΑΛΗΣΑΝΕ ΕΝΤΕΛΩΣ.
    -και στη θεωρία ατύχησαν, αλλά στην πράξη ή εμπειρία τους είναι ΧΡΗΣΙΜΗ πηγή.

    ΠΡΙΝ διαβάσετε όμως το σημείο όπου… λάλησαν (διότι… “την ακούσανε ΚΑΝΟΝΙΚΑ”)…
    διαβάστε ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ !! (χεχε) 🙂

    Το κείμενο του “terminal119″ είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΛΟ στο μεγαλύτερο μέρος του, που περιγράφει γλαφυρά τα πολλά και ανησυχητικά κρούσματα ωμού αντισημιτισμού στους κόλπους της Αριστεράς (ακόμη και της αντιεξουσιαστικής Αριστεράς), με αναφορά σε πολλά και διάφορα συμβάντα….

    …Αλλά λαθεύει οικτρά στα ΤΕΛΙΚΑ συμπεράσματά του, καθώς και στις “Αρχές” που εξηγεί στο τέλος, στην τελευταία παράγραφο. Εκεί, θα τρίψετε τα μάτια σας, μάλλον, αν δείτε -κοντολογίς- την διατυπωμένη “σαν αρχή” δική του “άρνηση να καταδικάσει το Ισραήλ”, επειδή… υφίσταται “αντισημιτική κριτική, από γεννήσεώς του” !!! (far out, maaan…)

    ΛΥΠΑΜΑΙ που το λέω, αλλά το κείμενο αυτό ΠΡΕΠΕΙ να έχει γραφτεί, ΕΙΤΕ από προοδευτικό Ελληνα Εβραίο (που παρόλη την προοδευτικότητά του, βλέπει τη Μέση Ανατολή ΜΟΝΟΠΛΕΥΡΑ)… είτε από κάποιον “bleeding heart – ανόητο”…

    Η κριτική κατά του Ισραήλ με ΚΑΝΕΝΑ τρόπο δεν μπορεί (αυτή καθ’ εαυτή) να θεωρηθεί “a priori αντισημιτική”, όπως υπαινίσσεται το τέλος αυτού του άρθρου.

  12. […] UPDATE: Δείτε επίσης το εξαιρετικά κατατοπιστικό ποστ “Αντισημιτισμός και σιωνισμός” […]

  13. Απ’ όσο τους ξέρω, οι τερμιναλ δεν είναι Εβραίοι πάντως.

  14. Phevos Says:

    αυτό με τις ΚΕΦΑΛΑΙΕΣ επισημάνσεις, ΒΑΣΑΝΟ


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s