Ohm

Καταραμένα Στιγμιότυπα Και Τέτοια

Το αυτοκίνητο Ιανουαρίου 27, 2009

Filed under: Διάφορα — Θρώγκος @ 1:47 μμ

είναι ένα λάθος. Είναι μια σπατάλη χώρου, εν τέλει χρόνου, και υλικών – με λίγα λόγια είναι μια πολυτέλεια όχι με την έννοια της χλιδής αλλά με την έννοια του περιττού. Αν ήταν όμως μόνο μια ατομική σπατάλη, θα έλεγα πως κάθε ιδιοκτήτης αυτοκινήτου είναι σπάταλος. Αντιθέτως, είναι μια συλλογική, κοινωνική σπατάλη, τουλάχιστον στα πλαίσια της στριμωγμένης και πυκνοκατοικημένης πόλης, όπου όλοι αναγκαστικά τρώμε στη μάπα τις συνήθειες και τις προτιμήσεις όλων των υπολοίπων. Αν το σκεφτείτε καλά, το 50% των ελεύθερων χώρων της πόλης καλύπτεται από αυτοκίνητα, είτε παρκαρισμένα είτε εν κινήσει. Και αυτή η κάλυψη φυσικά γίνεται εις βάρος των πεζών, των ποδηλάτων, ακόμα και των μηχανών, αλλά και εν γένει κάθε ανθρώπινης ατομικής ή ομαδικής δραστηριότητας που μπορεί να γίνει σε εξωτερικό χώρο. Αυτή η κάλυψη είναι αυτονόητη για οποιονδήποτε δε βλέπει πιο μακριά απ’ τη μύτη του και δέχεται την πραγματικότητα παθητικά, ήτοι πάνω από το 50% των αξιαγάπητων συνανθρώπων μας, αλλά για κάποιους είναι μια κατάρα για την δυνάμει όμορφη και ανθρώπινη πόλη.

Δυστυχώς όμως εκτός από σπατάλη, είναι και ένας τεράστιος κίνδυνος για όλους. Ένα τετράτροχο όχημα που τρέχει με δεκάδες χιλιόμετρα την ώρα ελεύθερο στους δρόμους και αποτελείται από μέταλλο δεν είναι παρά ένα επικίνδυνο όχημα. Μπορεί με ευκολία να σκοτώσει και να καταστρέψει με το παραμικρό λάθος του οδηγού πεζούς, ποδηλάτες, μηχανόβιους και όποιο εμπόδιο σταθεί μπροστά του.

Βέβαια θα μου πείτε, εγώ μένω στο Γαλάτσι/Ζωγράφου/Βύρωνα/Κυψέλη και δε μπορώ να κινηθώ με ποδήλατο ή με τα πόδια λόγω μεγάλης κλίσης, είτε επειδή είμαι μεγάλης ή υπερβολικά μικρής ηλικίας. Σ’ αυτό θα  απαντήσω το εξής: αν κάνεις ποδήλατο από μικρός, συνηθίζεις και δεν τα φτύνεις στην πρώτη ανηφόρα, και βέβαια είσαι πολύ πιο υγιής όταν γερνάς, και πάρε για παράδειγμα τις βορειοευρωπαϊκές χώρες. Αν τώρα σου είναι τόσο δύσκολη η φυσική άσκηση, προτίμησε τις μαζικές συγκοινωνίες. Αν θες την ανεξαρτησία σου, καλύτερα πάρε μια μηχανή, που συνδυάζει το προτέρημα της οικονομίας χώρου, χρόνου και καυσίμου με το μειονέκτημα της ρύπανσης και του θορύβου (και του ατομικού κινδύνου που συνεπάγεται το δεύτερο σε συνθήκες μειωμένης όρασης). Αν τέλος σε σε βολεύει τίποτα από αυτά, τουλάχιστον βρες κάποιο αυτοκίνητο που  να κάνει κάποια συνηθισμένη διαδρομή για σένα, π.χ. σπίτι-δουλειά και μοιράσου το με τον άλλον – δυστυχώς ο τελευταίος τρόπος στην πολιτισμένη μας χώρα εκλείπει.

Διαβάστε και αυτό απ’ την μεταμοντέρνα αντίσταση.

Advertisements
 

8 Responses to “Το αυτοκίνητο”

  1. Than Says:

    Μεγάλη γενίκευση. Πιο μεγάλη και απο το σαλόνι του σπιτιού της Ζωοδόχου (και το σαλόνι εκείνο ήταν τόσο μεγάλο που το αυτοκίνητο εκει μέσα ήταν αναγκαίο).

    Ναι, στην μείωση τόσο των παρκαρισμένων όσο και των εν κινήσει αυτοκινήτων αλλά όχι και άχρηστο. Και δεν μπορεί καν να πεί κάποιος οτι το κάνω απο συμφέρον (την στιγμη που ποτέ δεν είχα – και δεν βλεπω να έχω συντομα – αυτοκίνητο) σε αντίθεση με σένα που με το που πήρες ποδήλατο έγινες ακτιβιστής 😛

  2. A, συγνώμη, αλλά και πριν το ποδήλατο ήμουν κάθετα κατά του αυτοκινήτου, εξού και η εμμονή με τις συγκοινωνίες (και το άλλο μου μπλογκ)

  3. popini Says:

    Καλά τα λες, και σκέψου ότι στην Κυψέλη κόψανε 45 πεύκα (τα μόνα τής περιοχής..) για να φτιάξουν ιδιωτικό πάρκιν αυτοκινήτων (που κανείς δε θα χρησιμοποιήσει απ’ τους κατοίκους, αφού υπάρχουν ήδη πολλά και είναι ως γνωστόν πανάκριβα). Ποδήλατο, πόδια, συγκοινωνίες, άντε και μηχανάκια, άντε και car pooling, πατίνια και άλλα τέτοια στο κέντρο τής Αθήνας, αλλά όχι αμαξάρες και τζιπ με ένα άτομο μέσα!! Κι όμως… Ο Κακλαμάνης εκτός όλων των άλλων αισχροτήτων που έκανε και κάνει, ερωτηθείς άλλοτε περί ποδηλατοδρόμων, τόνιζε πόσο ανέφικτο είναι κάτι τέτοιο για την «Αθήνα..πόλη τής ζωής..» ΤΟΥΣ!!! Ο καθικο-παπάρας…
    Ποδήλατο και πάλι ποδήλατο..

  4. popini Says:

    α τώρα είδα το ποστ σου σε σχέση με το παρκάκι.. έχει ανοιχτή συνέλευση σε λιγάκι εκεί!

  5. Themis Says:

    Κι αν θες μάγκα μου να πας τα 3 πιτσιρίκια ηλικίας από 4-6 ετών το πρωί στο σχολείο/νηπιαγωγείο τι κάνεις; Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

    Σε κάθε περίπτωση ζήτω οι ποδηλάτες.

  6. popini Says:

    Υπάρχουν ποδηλάτες που βάζουν τα παιδιά τους πάνω σε ειδική θέση πίσω στο ποδήλατο, έχω δει ακόμα και στην Αθήνα (καλά δε λέμε για χώρες που το ποδήλατο είναι προέκταση τού κορμιού τους..). Αλλά φυσικά τίποτα δεν είναι απόλυτο, και το αυτοκίνητο έχει τα καλά του, αλλά με μέτρο!! Στην Αθήνα και στην Ελλάδα γενικότερα νομίζω επικρατεί κατεξοχήν το αμάξι ακόμα κι όταν δε χρειάζεται..

  7. Themis Says:

    Ετοιμάζω κείμενο που τσακίζει κόκκαλα, καταπίνει καλώδια, τρώει ξυράφια, μπαίνει ολόκληρο στα έγκατα του κροκοδείλου. Θα το ανεβάσω αύριο γιατί πραγματικά μεταξύ μπανιέρας και νιπτήρα συνειδητοποίησα ότι δίνει αφορμές αλλά και τροφή για ποιοτική σκέψη η εν λόγω ανάρτηση αλλά κυρίως το κείμενο των συντρόφων στη Μεταμοντέρνα Αντίσταση.

    Αναμείνατε με αγωνία και περισσή καύλα.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s