Ohm

Καταραμένα Στιγμιότυπα Και Τέτοια

Ψυχογράφημα Συγκοινωνιών της Πατησίων Οκτώβριος 17, 2007

Ακολουθεί μια προσπάθεια καταγραφής των προσωπικοτήτων των λεωφορείων και τρόλλεϊ που περνούν από την Πατησίων. Οποιαδήποτε συνεισφορά είναι επιθυμητέα και αποδεκτή.

(Πρώτο και καλύτερο:) Το 14 (οι Σπασαρχίδης)

Τα 14, από τα λαμπρινέζικα τρόλλεϊ, νομίζουν πως είναι κάποια. Έρχονται όποτε τους κάτσει, πολλές φορές το ένα πίσω από το άλλο, ή το ένα 40 λεπτά διαφορά με το άλλο. Έχει το συνήθειο να εμφανίζεται αμέσως όταν δεν το χρειάζεσαι, ενώ όταν το χρειάζεσαι αργεί το λιγότερο 10 λεπτά. Η μοναδικότητά του που έγκειται στο γεγονός ότι είναι το μόνο τρόλλεϊ που στρίβει από Πατησίων και μπαίνει Αλεξάνδρας εντείνει την έπαρση και τον ψωνισμόν του. Μετά την Αλεξάνδρας χάνεται στις μυστήριες λεωφόρους των Αμπελοκήπων χωρίς ίχνη. Λέγεται επίσης ότι στην αφετηρία του, την πλατεία Παπαδιαμάντη, οι άνθρωποι έχουν βγάλει τρία χέρια από τις κατάρες. Η ίδια η πλατεία φημολογείται πως έχει μόνο ένα περίπτερο, το οποίο δεν πουλάει εισιτήρια (citation needed ;-P). Μπαίνει στην Πατησίων από την οδό Λασκαράτου-Τσούντα.

Το 13 (ο Αυτοκράτορας)

Το δεύτερο από τους Λαμπρινέζους, μπαίνει κι αυτό στην Πατησίων από την Λασκαράτου, και είναι πάντα διπλό. Το προσωνύμιο «αυτοκράτορας» το κερδίζει επειδή είναι ευρύχωρο, καλοφωτισμένο, ευάερο και ευήλιο και έχει πάντα θέσεις ανεξαρτήτως μέρας και ώρας. Επίσης, η πινακίδα του είναι πάντα καθαρή και γυαλισμένη. Περνά από την Ακαδημίας και χάνεται στη συνέχεια κι αυτό στις μυστηριώδεις λεωφόρους των Αμπελοκήπων. Έρχεται πάντα εκεί που δεν το περιμένεις και σε αιφνιδιάζει γλυκά με την χαρισματική του παρουσία. Απλά αξιαγάπητο, αν και δεν περνάει και πολύ συχνά.

Το 5 (ο Μυστηριώδης Μοναχικός)

Ο τελευταίος Λαμπρινέζος, κατεβαίνει πιο νωρίς στην Πατησίων από τους άλλους, και τα ίχνη του χάνονται κάπου στα όρια του Περισσού. Είναι μοναχικό, γιατί έρχεται πάντα μόνο του και στρίβει στη Σταδίου (παρέα με το 11). Από κει και πέρα προτιμά τους μοναχικούς δρόμους του Κουκακίου και όχι την καλοφωτισμένη Συγγρού, και κάνει τέρμα στην μυστηριώδεις Τζιτζιφιές (όπου κανείς δεν πηγαίνει και κανείς δε γυρίζει από εκεί) – εξ’ ού και το «μυστηριώδης». Είναι πάντα μονό, και γεμίζει εύκολα.

Το 11 (Ο Σωτήρας)

Η παλιά του αφετηρία ήταν η πλ. Κολιάτσου, αλλά πλέον είναι τα Άνω Πατήσια, οπότε επιτέλους ταυτίζεται με το μεταμεσονύκτιο ομώνυμο. Είναι ο σωτήρας, γιατί σώζει τους ανθρώπους από αφραγκίες (και αντιπάθεια για τα ταξί) μετά τις 12 η ώρα. Είναι πάντα στην ώρα του (γι’ αυτό εναρμονίστε τα ρολόγια σας) και συνήθως είναι φιλόξενο και ημι-άδειο. Κατεβαίνει κι αυτό στη Σταδίου, και από κει περνάει από το Καλλιμάρμαρο, το Παγκράτι, και καταλήγει στην περίφημη Ν. Ελβετία, στη μέση του πουθενά και του τίποτε. Σημειωτόν: στη Ν. Ελβετία έχει πολλές ωραίες Ν. Σοκολάτες και Ν.Ρολόγια Κούκου. Δεν περνάει και πολύ συχνά πάντως.

Το 3 (Ο Σκληρός Εργάτης)

Κάνει τον κορμό της διαδρομής Πατησίων-Ακαδημίας-Βασ.Σοφίας-Κηφισίας, και είναι σκληρός εργάτης γιατί περνάει πολύ συχνά. Η διακοπή του θα σήμαινε μια καταστροφή για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Άλλωστε, η σημασία του φαίνεται από τον μικρό του αριθμό. Είναι πάντα μονό και συνήθως γεμάτο, αλλά γενικά είναι εγγύηση. Μέχρι πρόσφατα ήταν βέρος Πατησιώτης γιατί είχε την αφετηρία του πάνω στην Πατησίων, στα Άνω Πατήσια, αλλά πλέον άλλαξε εθνικότητα γιατί η γραμμή του εκτείνεται μέχρι την τροπική Ν. Φιλαδέλφεια. Επίσης είναι ξάδερφος με το 13. Κάνει τέρμα στο Γηροκομείο, που είναι κάπου χαμένο στις αβύσσους των μυστηριωδών λεωφόρων των Αμπελοκήπων.

Το 608 (ο Κατσούφης)

Το 608 είναι πάντα κατσουφιασμένο, με μια ταμπέλα τόσο αχνή που πρέπει να φτάσει σε απόσταση πέντε μέτρων για να καταλάβεις ότι είναι αυτό. Η καταγωγή του είναι από το Γαλάτσι, και η αφετηρία του σε ένα ερημικό μέρος ανάμεσα στο πάρκο Βεΐκου και το πρώην ολυμπιακό γήπεδο πινγκ πονγκ, νυν άγνωστο. Περνάει σπάνια συνήθως, αλλά εξυπηρετεί πολύ κόσμο, εξ’ ού και είναι πάντα γεμάτο. Γαλατσιώτες, Πατησιώτες που πάνε στο κέντρο, φοιτητές από όλο το φάσμα της γραμμής του που πάνε στην Πανεπιστημιούπολη και στην Πολυτεχνειούπολη (κάνει τέρμα μπροστά στη φιλοσοφική), Ζωγραφιώτες με ψώνια κι άλλα τέτοια. Στο γυρισμό, επειδή βαριέται την κίνηση της Πατησίων και ποτέ δεν έχει όρεξη για κόντρες με τα τρόλλεϊ, στο ύψος της Φωκίωνος Νέγρη μπαίνει στη Δροσοπούλου, και ακολουθεί μοναχική πορεία.

Τα Λοιπά (οι Μακρινοί Ταξιδιώτες)

Συγχωρέστε με που τα βάζω στην ίδια κατηγορία, αλλά τα Α8, Β8, Γ8 και το υπερμυστήριο 605 που στρίβει από Λασκαράτου έρχονται όλα από κάπου μακριά και κάνουν τέρμα στο Πολυτεχνείο. Άλλα από Μεταμόρφωση, άλλα από Φιλαδέλφεια, άλλα από Μαρούσι και τέτοια εξωτικά και μακρινά μέρη. Έρχονται συνήθως όλα μαζί απότομα, και είναι γεμάτα περίεργο κόσμο με μεγάλα καπέλα και τέσσερα πόδια.

Post update: Αν σας ενδιαφέρει το θέμα, δείτε εδώ, εδώ κι εδώ.

Advertisements
 

6 Responses to “Ψυχογράφημα Συγκοινωνιών της Πατησίων”

  1. E sygnwmi, to 13 einai poustiko sonetimes sou dinei tin entypwsi oti einai to 14!
    14 STASI KLWNARIDOU/SWTHRIADOU
    DEN KSEXNW

  2. dizzydream Says:

    …Ωχ, με συγχωρείτε, νόμισα πως μπήκα στον ΟΑΣΑ!
    Πολύ ωραίο το ψυχογράφημα! :ο)

  3. Delirium Tremens Says:

    όλα πούστικα είναι
    απο μακριά σου τάζουνε της παναγιάς τα μάτια, απο κοντά μην το είδατε.

  4. German Says:

    την εχω πατησει και εγω με το 13 !!!!

  5. VanHool A300 Says:

    Γιατί δεν αναφέρεις και το 054 και το 622??
    Αυτά είναι της υπομονής συνήθως (Κυριακή κάθε 25 λεπτά…).
    Αλλά είσαι φοβερός!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Είναι επειδή μένω πάνω απ’ την Κολιάτσου και δεν περνάνε από κει που μένω. Θενκ γιου φορ γιορ κόμπλιμεντς!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s